Pozivamo sve radnice u kulturi, umetnice, preduzetnice u sektoru kreativnih industrija i drugim angažovanim ženama u polju kulture i umetnosti u Srbiji da se pridruže u subotu 4. i 11. februara od 11-13h, na onlajn besplatnoj savetodavnoj podršci iz oblasti PR-a i digitalnog marketinga - 4.2. 2023. i finansijskog upravljanja - 11. 2. 2023. Nakon održavanja početnih seminara na teme PR-a i digitalnog marketinga, kao i finansijskog upravljanja, krajem decembra 2022. otvoren je novi format u vidu pružanja podrške o konkretnim nedoumicama i pitanjima kroz besplatnu savetodavnu podršku. Mladen Savković, konsultant iz oblasti PR-a i digitalnog marketinga i Nataša Todorović, preduzetnica i finansijska savetnica, biće na raspolaganju za pitanja, nedoumice, i pomoći radnicama u kulturi i preduzetnicama. Ukoliko imate konkretna pitanja iz PR-a, marketinga i finansija u vezi sa vašim radom u kulturi, umetnosti i kreativnim industrijama, ovo je prava prilika da ih postavite!

Učestvujte u konkursu povodom Dana zaljubljenih i iznenadite svoju voljenu osobu na najlepši mogući način! <3 Voleti i biti voljen – ima li lepšeg i uzvišenijeg osećanja. Ljubav ne treba da se krije i zato vas pozivamo da u susret Danu zaljubljenih učestvujete u jedinstvenoj proslavi ljubavi na Kuli Beograd. Na medija fasadi najviše zgrade u prestonici i regionu možda zasija poruka koju ste baš vi uputili voljenom biću. Budite nežni, maštoviti, autentični i odvažni! Pozivamo vas da do ponedeljka, 6. februara na našoj zvaničnoj Instagram stranici u komentaru ostavite kratku ljubavnu poruku, ne dužu od deset reči, koju ste posvetili svom dragom ili dragoj. Trideset najlepših i najoriginalnijih poruka biće emitovano 14. februara na vrhu Kule u slavu ljubavi. Oni koji se odvaže da krunišu ljubav prosidbom na najvišoj zgradi u regionu mogu podeliti sa nama svoje ljubavne priče, a mi ćemo odabrati najzanimljiviju i nagraditi ovaj par specijalnim iznenađenjem.

Otvaranje izložbe "Arhitektura" profesora Borisa Podreke zakazano je za 30. januar u 18 časova u Muzeju primenjene umetnosti. Beogradska izložba Borisa Podreke sastoji se, pre svega, od arhitektonskih rešenja, uglavnom izvedenih u Evropi, Americi i Aziji, a među njima se može naći i nekolicina idejnih rešenja. Osim arhitektonskih projekata, arhitekta će po prvi put beogradskoj publici pokazati i svoja likovna dela i dela iz primenjene umetnosti. Likovna dela radjena su u tehnici akrilika. Poređana su po ciklusima od 6 slika koje istražuju prostor, teksturu, svetlost i ostale segmente teorije forme, kroz specifičnu likovnost i slobodu slikarske četkice sa jakim grafičkom potezom u osnovi. Na oko 400 originalnih autorskih dela, koliko ih je Podreka izradio do sada, sažeti pregled njegovog načina rada podrazumeva sledeće: u svakom projektnom zadatku, on pomno analizira istoriju, gradsku celinu, strukturu, svetlost i prostor trudeći se da svojom autorskom arhitekturom ne naruši već postavljeno okruženje...

Svečanom projekcijom na medija fasadi Kule Beograd, najviše zgrade u Srbiji i regionu, obeležen je Savindan, jedan od najznačajnijih verskih praznika u Srbiji, posvećen Svetom Savi, prvom srpskom arhiepiskopu, prosvetitelju, diplomati, zakonodavcu i začetniku srpske srednjovekovne književnosti. Osim što ima velike zasluge za utemeljenje Srpske pravoslavne crkve i razvoj duhovnosti u srpskom narodu, Sveti Sava, najmlađi sin velikog župana Stefana Nemanje, sa kojim je podigao manastir Hilandar na Svetoj gori, smatra se i zaštitnikom prosvetnih ustanova, pa se 27. januar u svim školama u Srbiji praznuje i obeležava kao školska slava. U njegovu čast je krajem 18. ili početkom 19. veka spevana Svetosavska himna, čiji su se stihovi ponosno prikazivali na Kuli Beograd, novom simbolu srpske prestonice. Belgrade Waterfront je večerašnjom animacijom još jednom pokazao da s velikom pažnjom pristupa obeležavanju značajnih verskih i državnih praznika u Srbiji i neguje sećanje na njene slavne istorijske ličnosti.

Ako je suditi po simbolici izbora lokacije na kojoj će se održati revije u okviru Serbia Fashion Week-a, koji je od ove godine deo zvaničnog programa najprestižnije svetske nedelje mode - Paris Fashion Week-a, srpsku modu očekuje veliki trijumf. Predstavljanje domaćih dizajnera u gradu svetlosti predviđeno je za 2. marta u velelepnom prostoru La Galerie Bourbon, nekadašnjoj rezidenciji španske kraljevske porodice Bourbon koja se nalazi nadomak čuvene Trijumfalne kapije. Vitraži, lajsne i plafoni od zlatnih listića, i danas svedoče o veličanstvenosti ovog jedinstvenog prostora. Kroz galerije i salone, mnogi detalji evociraju grb kraljevske kuće Bourbon. U ovom prostoru iz koga je čuveni Antoine de Saint-Ekuperi crpeo inspiraciju za svoj roman Mali Princ, svoje nove kolekcije predstaviće: Suzana Perić, Jelena Malešević, brend Lovely Apple iza koga stoji modni dvojac Jelena Zorić i Milica Tričković, potom Aleksandra Dzaković i njena modna linija AKKA. Za kompletne komunikacije i PR zadužena je najprestižnija PR agencija u oblasti mode u Francuskoj L'Appart Paris.

Viber uvodi Poslovni inboks i Komercijalne naloge kako bi unapredio korisničko iskustvo i povećao prisustvo brendova na platformi, ali i dalje zaštitio svoje korisnike od prevaranata. Rakuten Viber, globalni lider u domenu privatne i bezbedne razmene poruka, najavljuje uvođenje dve važne globalne inovacije kao deo nove faze evolucije u interakciji između brendova i korisnika unutar svoje aplikacije. Nova ponuda će sadržati Poslovni inboks i pretražive Komercijalne naloge kao narednu fazu u realizaciji Viberove dugoročne strategije prerastanja u super-aplikaciju. Iz podataka dostupnih istraživanja, saznaje se da 71% korisnika očekuju od kompanija da im pruže mogućnost za personalizovane interakcije, dok 82% kompanija planiraju da implementiraju strategiju koja pruža veću vrednost korisnicima kroz ponudu ciljnih usluga. Kada se u vidu imaju i korisnici i kompanije – Viberove nove funkcionalnosti predstavljaju važan korak napred u pružanju unapređenog korisničkog iskustva i interakcije sa brendovima.

U toku humanitarne kampanje MIRIS BOJA čiji je cilj osnaživanje slepe i slabovide dece, prikupljeno je preko million dinara za decu Škole za učenike oštećenog vida “Veljko Ramadanović” iz Zemuna, koja žive u socijalno ugroženim porodicama. Humanitarna kampanja MIRIS BOJA započela je istoimenim događajem 27. oktobra u Hotelu Crowne Plaza u Beogradu, koju su podržali mnogobrojni sponzori.  Tom prilikom je za decu iz ove škole, od prodaje slika i ulaznica, prikupljeno 200.000 dinara i 490.000 dinara direktnih donacija.  Ova sredstva su pretvorena u vaučere za kupovinu robe široke potrošnje u trgovinskom lancu Univerexport i nabavku zimske odeće, obuće i rančeva. Vaučeri i poklon paketi podeljeni su na proslavi  školske slave „Sveti Sava“ 27.januara, kada se donatorima pridružila i SBB fondacija, koja je obezbedila vaučere u vrednosti 243.000 dinara za kupovinu sportske opreme.

Predstavljanje istraživanja Zaprokula od nacionalnog značaja i još jedna u nizu kreativnih radionica koje sprovodimo širom Srbije „Kultura pristupačnosti“ održana je na međunarodnoj konferenciji MUZEJI I INKLUZIJA, u Galeriji Matice srpske u Novom Sadu. Konferenciju su muzičkim programom otvorili mladi umetnici, učenici Škole za učenike oštećenog vida ,,Veljko Ramadonović“, a pozdravnu reč, uputila je dr Tijana Palkovljević Bugarski, upravnica Galerije MS, čestitajući Zaprokulu na sveobuhvatnom i značajnom istraživanju, koje će pomoći da se muzeji i galerije suoče sa problemom pristupačnosti. U cilju unapređenja kulturnih prava i dobrobiti zajednicem, ali i prevazilaženja prepreka, istraživačice Zaprokula Marijana Milankov i Bogdana Opačić, u nastavku su održale radionicu u vidu „pab-kviza“ na kojoj je publika mogla da se upozna sa trenutnim stanjem u muzejima i galerijama, ali i da čuje značajne predloge za unapređenje i razvoj.

Rakuten Viber, globalni lider u domenu privatne i bezbedne razmene poruka, najavljuje uvođenje dve važne globalne inovacije kao deo nove faze evolucije u interakciji između brendova i korisnika unutar svoje aplikacije. Nova ponuda će sadržati Poslovni inboks i pretražive Komercijalne naloge kao narednu fazu u realizaciji Viberove dugoročne strategije prerastanja u super-aplikaciju. Iz podataka dostupnih istraživanja, saznaje se da 71% korisnika očekuju od kompanija da im pruže mogućnost za personalizovane interakcije, dok 82% kompanija planiraju da implementiraju strategiju koja pruža veću vrednost korisnicima kroz ponudu ciljnih usluga. Kada se u vidu imaju i korisnici i kompanije – Viberove nove funkcionalnosti predstavljaju važan korak napred u pružanju unapređenog korisničkog iskustva i interakcije sa brendovima. Sa ciljem da se unapredi komunikacija između brendova i korisnika, Viber uvodi Poslovni inboks na globalnom nivou – poseban prostor na platformi posvećen interakciji između brendova i korisnika, direktno dostupan u ekranu za ćaskanja svakog korisnika.

Otvaranje nove izložbe Prirodnjačkog muzeja „Hilandarski medicinski kodeks i srpska srednjovekovna medicina“ je u četvrtak, 26. januara 2023. u 13 časova u Galeriji Prirodnjačkog muzeja, na Malom Kalemegdanu 5. Izložba ima za cilj da predstavi javnosti medicinska znanja i praksu lečenja ljudi prirodnim lekovitim sredstvima, koja su bila dostupna u srednjem veku u Srbiji. Osnovna medicinska i farmakološka znanja srednjeg veka bila su u početku vezana za manastire i bazirala su se na korišćenju brojnih lekovitih sredstava biljnog, životinjskog i mineralnog porekla. Zapisi o medicinskoj i farmakološkoj praksi vekovima su čuvani u brojnim manastirskim arhivama, ali u novije vreme, ove arhive se otvaraju i podaci se objavljuju u naučnim radovima. Istraživanje Hilandarskog medicinskog kodeksa je od izuzetnog značaja za kulturu i istoriju srpske medicine, farmacije i botanike, jer rasvetljuje brojne činjenice o tom periodu istorije.

Već u februaru Herceg Novi izgleda kao da je stiglo proleće, zahvaljujući čarobnoj mimozi – zaštitnom znaku crnogorskog primorja i čuvenog Praznika mimoze, po kojem su i ovaj grad i Crna Gora prepoznatljivi već više od pola veka. Ovogodišnje izdanje, pored karnevala, fešti, izložbi i mnogih drugih programa, donosi nešto potpuno novo! Specijalitet 54. Praznika mimoze je Winter Flower – jednodnevni muzički događaj pod maskama, u organizaciji Exita i Turističke organizacije Herceg Novi, na kojem će nastupiti maestro svetske house scene, misteriozni Claptone! Najposebniji događaj u Crnoj Gori upotpuniće i muzičko ime regiona bez premca – Konstrakta, i to sa bendom Zemlja Gruva, uz lokalnu podršku mlade i talentovane Kejt i crnogorskih DJ-eva P.S. i Bodzie. Dani mimoze održaće se od 17. februara do 4. marta 2023. godine.

Industrija lepote je na rubu velike transformacije. Potrošači više ne traže samo proizvod koji če učiniti da izgledaju bolje, već koji će doprineti da se i osećaju bolje. Ova promena u načinu razmišljanja dovela je do povećanja potražnje za proizvodima koji nude više od puke koristi za kožu. Švedska kompanija Foreo, koja važi za jednog od vodećih inovatora na polju tehnologije namenjene nezi kože, objavila je svoje viđenje trendova u industriji lepote koji će obeležiti predstojeću godinu, nagoveštavajući veliku transformaciju u industriji i sjedinjavanje trendova u domenima lepote i zdravlja. Negovanje pokožice kao spoljnog dela kože - Pokožica je deo kože koji je u neposrednom kontaktu sa spoljašnjim uticajima koji mogu da imaju negativne posledice po zdravlje naše kože. Zbog toga je negovanje ovog sloja od izuzetne važnosti, jer sprečava da različiti toksini naprave nepredviđenu štetu. Upotreba različitih kozmetičkih sredstava sumnjivog sastava, kao i sredstava za borbu protiv akni, mogu da sadrže kiseline koje slabe pokožicu, čime najveći organ ljudskog organizma postaje osetljiviji na različite iritacije.