Budi Gastronomad - priključi se našoj zvaničnoj VIber zajednici  i preuzmi Viber stikere ovde! Jedanaesta sezona Gastronomada je uveliko počela. Kuva se, krčka, sprema, miriše… Ove jeseni pored mirisa pečene paprike zamirisala su nova jela na programskoj šemi RTS-a. Katarina Petrović – Kaja promenila se tako što je pustila kosu, a u kuhinji ne prestaje da nas oduševljava novim verzijama starih jela ili nas pričom i receptom preseli na drugi kraj planete. Posetila je Zlatar, Trstenik, Negotin, Zaječar… ali planira i putovanja van granica neiscrpne Srbije. Ove sezone uključujemo i gledaoce u naš Gastronomad tim. Aktiviranjem Viber Gastronomad zajednice i lansiranjem prvih gastro-stikera pravimo armiju gastronoma i ljubitelja dobro pripremljene hrane. Gladan si? Ova trpeza čeka da ugosti sve tragače za dobrim ukusom! Ove digitalne nalepnice će se preuzimati besplatno sa Viber stiker marketa za sve korisnike aplikacije, i sigurni smo da će svima ulepšati i olakšati komunikaciju na njihovoj omiljenoj platformi.

Ove godine je u okviru manifestacije "ČUTI I RAZUMETI" koju Audiovox organizuje već 9 godina povodom Svetske nedelje gluvih i nagluvih osoba pokrenuta i akcija poklanjanja kvalitetnih Oticon slušnih aparata. Kompanija Audiovox je ove godine odlučila da pokloni kvalitetne Oticon slušne aparate za 3 osobe izabrane od svih zainteresovanih osoba sa oštećenim sluhom koje su se prijavile na poziv. Stručna komisija je na osnovu pisama i medicinske dokumentacije izabrala uži krug kandidata za akciju poklanjanja slušnih aparata a zatim su dr Galina Joković i mađioničar Piksi iz šešira izvukli dobitnike. Aparate su dobili devojčica Lena Jocić iz Velike Plane (2 aparata), Tijana Mitrović iz Niša i Farago Erika iz Bajmoka. Prva dobitnica Mitrović Tijana je nakon našeg poziva došla u Audiovox predstavništvo u Nišu da preuzme aparat koji je dobila na poklon.

Još samo tri dana do pokretanja erupcije najboljih knjiga! Na 32 lokacije i na dva sajta (vulkani.rs i knjizare-vulkan.rs), od 11. do 17. oktobra biće održan drugi po redu Vulkanov sajam knjiga. Tom prilikom, Vulkan izdavaštvo pripremilo je mnoštvo stranih i domaćih književnih hitova, kao i naslova za najmlađe, koji dolaze iz Vulkančića. Kako bismo obradovali verne čitaoce, potrudili smo se da ponudimo izvanredne naslove po specijalnim sajamskim cenama. Ljubitelji strane beletristike imaće priliku da premijerno čitaju prevedena dela renomiranih svetskih bestseler autora. Roman Doba leptira autorke Hulije Alvarez donosi istinitu priču o hrabrim sestrama Mirabal, koje su za vreme Truhiljove diktature u Dominikanskoj Republici dale svoje živote boreći se za slobodu. Roman Gde šuma ljubi zvezde autorke Glendi Vandere, koji spaja emocije i fantastiku, namenjen je svima koji veruju u čuda. Italijanski pisac Mateo Strukul napisao je pravi istorijski spektakl Sedam dinastija, smešten u renesansnu Italiju, obeleženu ratovima moćnih porodica, intrigama i izdajom.

mts app konkurs, koji je već postao tradicija, kako za kompaniju Telekom Srbija, tako i za učenike gimnazija koje rade prema programu za talente na polju matematike, informatike i računarstva, po jedanaesti put okupiće mlade kreatore aplikacija za mobilne uređaje. I ove godine, takmičenje će biti održano u onlajn formatu, a pet timova sa najboljim aplikacijama, pored vrednih nagrada, dobiće priliku da se u konkurenciji sa timovima učenika iz Bosne i Hercegovine i Crne Gore, izbori za glavnu ili specijalnu nagradu u okviru Regionalnog app izazova. Telekom Srbija prepoznaje značaj obrazovanja mladih, nastoji da podrži njihov razvoj i da im  kroz projekte kao što je mts app konkurs pruži mogućnost da unaprede znanje i veštine stečene u školi. Kao deo programa „Pokrećemo pokretače“ omišljenog sa ciljem da osnaži pojedince i institucije da u svom okruženju pokrenu pozitivne promene, mts app konkurs podstiče srednjoškolce da naprave korisnu i upotrebljivu aplikaciju i predstave je kao gotov proizvod na tržištu. 

15. međunarodni Beogradski festival poezije i knjige „Trgni se! Poezija!“ biće održan od 7. do 10. oktobra 2021. godine u Beogradu pod sloganom „Srce moje, neko kuca“ po stihu pesnika Milutina Petrovića, kome će biti priređen omaž povodom 80 godina od rođenja. Na festivalu će učestvovati preko 40 pesnika, prevodilaca i umetnika iz više od 15 zemalja. Svečano otvaranje festivala je 7. oktobra u Narodnoj biblioteci Srbije od 18 sati. Kao i prethodnih godina, programi festivala će obuhvatiti čitanje poezije stranih i domaćih autora, razgovore sa pesnicima i prevodiocima, promocije novih knjiga, poeziju za srednjoškolce i studente, a održaće se u prostorima Narodne biblioteke Srbije, Kulturnom centru Grad, Filološkom fakultetu i Filološkoj gimnaziji. Beogradski festival poezije i knjige „Trgni se! Poezija!“ osnovan je 2007. godine u cilju afirmacije savremene poezije u Srbiji i približavanja poezije najširoj publici. Festivаl se zаlаže zа promovisаnje nаjviših umetničkih vrednosti, mlаdih umetnikа, interesovаnjа zа kulturu drugih, humаnog odnosа premа čoveku i grаdu, slobodu misli, govorа i umetničkog izrаžаvаnjа, inkluziju osetljivih društvenih grupa.

Izložba ODISEJA NESVRSTANIH inspirisana 60-godišnjicom Prve konferencije Pokreta nesvrstanih u Beogradu, biće svečano otvorena u četvrtak, 7. oktobara 2021. godine u 18 časova u Zavodu za proučavanje kulturnog razvitka. Publika će kroz brojne arhivske fotografije moći bliže da se upozna sa  razvojem ideje Pokreta nesvrstanih zemalja, od konferencije u Bandungu 1955. godine do osnivačke konferencije 1961. godine u Beogradu. Sa obzirom na to da je Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, kao organizator izložbe, u prvom redu ustanova kulture, posebno nas je interesovao kulturni aspekt ideje i prakse nesvrstanosti, uključujući tu i aspekte kulturne politike, kulturne diplomatije i strateške kulture. Ideja nasvrstavanja je u prvom redu bila motivisana otporom prema kolonijalizmu i njegovom nasleđu. Publiku će kroz izložbu voditi Matija Malešević, magistar politikologije na Moskovskom državnom institutu za međunarodne odnose Ministarstva spoljnih poslova Ruske Federacije, dok će izložba će biti otvorena za posetioce u periodu od 8. do 17. oktobra 2021. godine u Zavodu za proučavanje kulturnog razvitka u ulici Rige od Fere 4 u Beogradu.

Lidl i Essity od danas pokreću kampanju „Za lepši život svakog deteta”, u okviru koje će se, do 7. novembra od svakog prodatog Zewa i Libresse proizvoda, odvajati po 20 dinara za pomoć Centru za integraciju mladih, konkretno, za obnovu prostorija Svratišta za decu u Krfskoj ulici u Beogradu. „Akcijom „Za lepši život svakog deteta” želimo da podstaknemo lokalnu zajednicu da svojim učestvovanjem omogući bezbrižnije odrastanje i lepšu svakodnevicu najosetljivijem delu stanovništva - deci. Kompanija Essity i njeni brendovi  žele da  pruže pomoć i podršku tamo gde je ona najpotrebnija, zato pozivamo sve, koji su u mogućnosti, da kupovinom Zewa i Libresse proizvoda  u Lidl prodavnicama podrže nasu inicijativu i pruže ovoj deci šansu za lepšu budućnost“, izjavila je Iva Stefanovski Horvatić Customer marketing menadžer za jugoistočnu Evropu, iz kompanije Essity. Kompanija Lidl, koja u ovom trenutku broji više od 50 prodavnica u više od 30 gradova širom Srbije,  se kao društveno odgovorna kompanija vrlo rado odazvala pozivu na saradnju.

U četvrtak, 14. oktobra u 17 časova počinje trodnevni 25. Međunarodni festival video umetnosti Videomedeja, u produkciji Udruženja za video umetnost Videomedeja. Sva tri festivalska dana program počinje u 17 časova i traje do 22 časa, a ulaz je besplatan. Pozivamo vas na otvaranje jubilarnog izdanja renomiranog evropskog i novosadskog 25. Međunarodnog video festivala  Videomedeja koji će se održati od 14. do 16. oktobra 2021. godine u KS Svilara, Đorđa Rajkovića 6b, Novi Sad. Svečano otvaranje festivala je planirano za 14. oktobar, u četvrtak u 19:30 časova, odmah nakon projekcije igranog, dugometražnog filma Žurka, reditelja Aleksandra Davića. Festival će otvoriti Dalibor Rožić - član gradskog veća za kulturu, Dragana Milošević - pokrajinski sekretar za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama, Mileta Poštić – posebni savetnik ministra kulture i informisanja Republike Srbije i Ivana Sremčević Matijević – direktorica festivala Videomedeja, a zajedno sa drugim dugogodišnjim saradnicima i prijateljima festivala koji će se pridružiti svačanosti.

Ekološki najosvešćeniji šoping praznik u zemlji, ZELENI UTORAK, u organizaciji ADA MALL shopping centra, svakog prvog utorka u mesecu, u okviru svog oktobarskog izdanja proteći će u znaku održivosti u segmentu mode. Uz specijalne popuste, 5. oktobra bavimo se brendovima koji vode računa o očuvanju životne sredine. Istraživanja pokazuju da 45% potrošača u svojim odlukama o kupovini obraća pažnju na ekološku pozadinu proizvoda. Da bi neki brend postigao dobar uticaj na tržištu, kupce ne samo da moraju uveriti cena i kvalitet, već i ekološka svest. Zeleni marketing je stoga umetnost verodostojne promocije proizvoda koji stoje kao dokaz istinski održive kompanije. Posebno među mlađom generacijom, danas primećujemo duboke promene njihovih osnovnih vrednosti koje su prožete idejom održivosti. Prilikom odabira novih kolekcija u kojima ćete zablistati na početku svake sezone, sve češće zavrćemo ušivene etikete na omiljenim komadima ne bismo li se uverili u sastav koji govori u prilog održivosti. Kada je kozmetika u pitanju, biramo organske proizvode koji nisu testirani na životinjama.

Povodom obeležavanja Međunarodne nedelje gluvih, Gradskoj organizaciji gluvih Beograda - GOGB, sinoć je uručena donacija. Austrijska slušna kuća Neuroth, domaćine je obradovala darom koji će im olakšati život - budilnicima, Linx Enzo aparatom i paketom od više od 3.000 baterija za slušne aparate. To je ujedno i rođendanski poklon prestoničkoj organizaciji koja ove godine poslavlja 95 godina postojanja i rada. Učenicima, studentima, zaposlenima i ostalim gluvim i nagluvim članovima ove organizacije, ta oprema će pomoći da lakše savladaju svakodnevne obaveze i postanu ravnopravni članovi društva u kom žive i rade, a koje ih često zapostavlja. Procenjuje se da 350.000 ljudi u Srbiji živi sa poteškoćama u vezi sa sluhom, a da samo mali broj njih koristi slušne aparate i tada, uglavnom na jednom uhu. Prema istraživanjima prethodnih godina, svaki osmi beogradski srednjoškolac, ima problema sa sluhom. Prema rečima Dušana Nikolića, predsednika GOGB, gluvi se svakodnevno susreću sa mnogo problema i a pre svega sistemski što njihova podrška nije regulisana kao podrška osobama sa invaliditetom. Zato je ova donacija veoma značajna za njihov svakodnevni život.

ESENCIJU ZA LICE SA FERULIČNOM KISELINOM SA FORMULOM ZA POVEĆANJE BLISTAVOSTI INSPIRISANOM DREVNIM METODAMA FERMENTACIJE - Fermentacija se stotinama godina upotrebljava u raznim kulturama i apotekarskoj tradiciji, za konzerviranje preparata i kao izvor korisnih kiselina, probiotika i antioksidanasa koji pri konzumaciji imaju pozitivan efekat na
opšte zdravlje i blagostanje.  Kada je reč o nezi kože, fermentacija biljnih ekstrakata ih može obogatiti vitaminima, antioksidansima i kiselinama koje neguju kožu, što povećava moć sastojaka. Kao rezultat, koža je umirena, a njen kvalitet vidljivo poboljšan. Inspirisani fitofermentacijom i vrenjem, Kiehl’sovi hemičari su odlučili da kreiraju esenciju u kojoj se Kiehl'sova dugogodišnja apotekarska znanja i moderna nauka stapaju u efikasnu formulu koja čini savršeni prvi korak bilo koje rutine nege kože. Predstavljamo - NOVI Kiehl’s proizvod - Ferulic Brew esenciju za lice sa feruličnom kiselinom. Brzoupijajuća formula pomaže da se vidljivo smanje fine linije, dok istovremeno poboljšava teksturu kože, otkrivajući blistaviju kožu zdravijeg izgleda.

Urban Decay predstavlja novog člana NAKED porodice, Naked Cyber paletu senki za oči. Ova potpuno veganska paleta sadrži 12 sanjivih i svetlucavih duo hromatskih nijansi. Sigurno se pitate šta su zapravo duo hromatske senke? To su dvobojne nijanse koje sadrže reflektujuće, kontrastne pigmente koji menjaju boju na svetlu. Odvažite se da budete drugačiji, promenite svoj look od jednostavnog do nestvarnog sa nijansama i finišima koji su: satenski, mat, svetlucavi, šljokičasti i duo hromatski. Iznenađenjima nema kraja, jer je stigla i Naked3 mini paleta senki, inspirisana omiljenom paletom Urban Decay kupaca- Naked3. Otkrijte 6 podjednako laskavih, izuzetno pigmentisanih nijansi Naked3 mini palete senki, koje se protežu od nijanse slonove kosti do tamno smeđe nijanse. Otključajte novi nivo vašeg makeupa i živite pretty different beauty!